Modernizacja budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie
Węgorzewo, dnia 23 kwietnia 2019 r.
CeM-2019/1110/W1
ZAPYTANIE OFERTOWE
Postępowanie niniejsze prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073).
I. Przedmiot zamówienia:
„Modernizacja budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie”, polegająca na:
II. Zakres zamówienia:
1.Etap I – kompleksowa modernizacja budynku
1.1. Remont pokrycia dachowego polegający na:
- Zabezpieczeniu miejsc przedostawania się ptaków,
- Wykonaniu podbitki.
1.2 Wymiana drewnianej stolarki okiennej „piwnicznej” na stolarkę okienną wykonaną
z PCV rozwierno-uchylną, w kolorystyce standardowej i wymiarach obecnie istniejącej.
- Zamawiający oczekuje, że oferowana stolarka okienna będzie charakteryzować się jak najmniejszym współczynnikiem: przenikania ciepła (Uw ≤1,1 W/m2*K) i przenikania ciepła przez szyby (Ug w przedziale 0,5-0,6 W/(m2K)) oraz współczynnik przenikania promieniowania słonecznego (g ≥ 50%).
- W celu potwierdzenia Wykonawca przedłoży karty katalogowe produktów oferowanych materiałów dla Zamawiającego.
1.3 Przed wykonaniem prac związanych z dociepleniem budynku Zamawiający oczekuje wykonania kompleksowych prac związanych z montażem anteny zbiorczej do odbioru TV naziemnej i satelitarnej.
- Likwidacja wszystkich anten satelitarnych ze ścian budynku i wykonanie jednego systemu zbiorczego.
1.4 Remont elewacji zewnętrznej budynku
- Ocieplenie ścian budynku z ww. stron uwzględniając: styropian – 15 cm (minimalna lambda – 0,031 W/mK),
- Wykonanie elewacji ze wszystkich stron budynku, poprzez m.in.:
- Ochrona narożników wypukłych kątownikami metalowymi z siatką.
- Przyklejenie siatki elewacyjnej.
- Nałożenie podkładowej masy tynkarskiej o grubości do 3 mm.
- Wyprawa elewacyjna cienkowarstwowa z tynku sylikatowego o grubości 1,5 mm.
- Remont tynków zewnętrznych i murków ogniowych oraz pomalowanie farbą emulsyjną.
- Pomalowanie oraz docieplenie cokołu budynku.
- Wymiana skrzynki gazowej na budynku,
- Remont schodów do pomieszczenia piwnicznego,
- Wymiana obróbki blacharskiej budynku na obróbkę blacharską powlekaną (kolorystyka do uzgodnienia z ZWM) w tym m. in. wymiana parapetów, rynien i rur spustowych.
- Konserwacja zewnętrznych drzwi metalowych stanowiących części wspólne budynku,
- Wykonanie opaski wokół budynku – opaska polbruk,
- Konserwacja barierek metalowych zlokalizowanych na zewnątrz budynku (oczyszczenie ze starej farby, przygotowanie podłoża i pomalowanie farbą olejną).
- uzupełnienie fug/spękań narożników kamiennych budynku.
Uwaga! Wszelka kolorystyka do uzgodnienia z ZWM.
2. Etap II – modernizacja instalacji odgromowej
2.1. Demontaż istniejącej instalacji odgromowej na dachu.
2.2. Odtworzenie uziemień przy budynkach po starej instalacji odgromowej i dostosowanie do obecnych wymagań w zakresie rezystancji.
2.3. Uziemienia nienadające się do dalszej eksploatacji należy wymienić na nowe.
2.4. Wykonanie instalacji odgromowej na dachu budynku po przez wykonanie zwodów poziomych i pionowych zgodnie z normą PN-EN 62305 – Ochrona odgromowa.
2.5. Objąć ochrona odgromową wszystkie kominy oraz maszt antenowy.
2.6. Instalację odgromową należy połączyć przewodami odprowadzającymi z odtworzonymi uziemieniami poprzez zastosowanie złącz kontrolnych.
2.7. Instalację należy wykonać z materiałów odpornych na szkodliwe działanie warunków atmosferycznych.
2.8. Wszystkie połączenia należy zakonserwować przed procesami korozyjnymi.
2.9. Wykonać niezbędne i wymagane badania skuteczności działania instalacji odgromowej.
2.10. Dostarczyć dokumentację powykonawczą (protokoły, certyfikaty, aprobaty, schemat instalacji odgromowej).
2.11. Montaż instalacji odgromowej należy wykonać w sposób niepowodujący uszkodzenia połaci dachowej budynku. Wszelkie uszkodzenia należy na bieżąco naprawić.
III. Warunki realizacji robót
- Roboty prowadzone będą zgodnie z zapytaniem cenowym oraz wytycznymi Zamawiającego.
- Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji.
- Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., Nr 47 poz.401).
- Wykonawca, jako wytwórca pozostałych odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (t.j. Dz. U. t.j. z 2018 r. poz. 992, 1000, 1479,1544, 1564, 1592.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 672 z późn. zm.).
- Do zakresu robót i obowiązków Wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również:
- organizacja i zagospodarowanie terenu budowy wraz z zapleczem budowy w tym znalezienie terenu pod zaplecze,
- zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich,
- nadzór nad mieniem i ubezpieczenie budowy,
- utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót,
- koszt wywozu, składowania i utylizacji odpadów (jeśli dotyczy),
- prowadzenie robót w sposób bezpieczny,
- uwzględnienie miejsca, odległości, kosztu wywozu, składowania i utylizacji odpadów,
- wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień nadzorów i odbiorów,
- natychmiastowe usunięcie w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót,
- w miejscach zbliżeń i skrzyżowań z innymi instalacjami należy zachować normatywne odległości, prace prowadzić z zachowaniem odpowiedniej ostrożności,
- demontaż obiektów tymczasowych i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót.
- Wykonawca robót jest odpowiedzialny, za jakość wykonywanych robót oraz zgodność, wykonania z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót budowlano-montażowych oraz sztuką budowlaną. Do wybudowania mogą być użyte materiały i urządzenia odpowiadające wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie, ponadto:
- oznaczone znakiem CE, dla których zgodnie z odrębnymi przepisami dokonano oceny zgodnie ze zharmonizowaną normą europejską wprowadzoną do zbioru Polskich Norm (PN-hEN), z europejską aprobatą techniczną (EAT) lub krajową specyfikacją techniczną Państwa członkowskiego UE uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi,
- znajdujące się w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa dla których producent wydał deklaracje zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, dla których producent po dokonaniu odpowiedniej procedury oceniającej wystawił deklarację zgodności WE potwierdzającą zgodność wyrobu z europejskimi normami i aprobatami, oznaczone Znakiem budowlanym zgodnie z Polską Normą lub krajową aprobatą techniczną, a zgodność ta została potwierdzona w deklaracji zgodności wydanej przez producenta,
- wyroby przeznaczone do jednostkowego stosowania w konkretnym obiekcie budowlanym.
- Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny sposób wykonania przedmiotu zamówienia niż określony w zapytaniu cenowym oraz wytycznymi zamawiającego.
- Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski jeśli będzie konieczny.
- Materiały odzyskane po rozbiórce obiektów tymczasowych – np. zasilenie terenu budowy, organizacja ruchu zastępczego, itp. – są własnością wykonawcy. Kalkulując cenę oferty należy uwzględnić odzysk materiałów wbudowanych na okres czasowy.
- Zamawiający nie zapewnia pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
- Roboty budowlane powinny być wykonywane w godzinach od 600 do 2200.
- Teren wykonywanych robót musi być odpowiednio ogrodzony i zaopatrzony w tablice ostrzegawcze, aby nie było możliwe wkroczenie na ten teren osób nieupoważnionych.
- Wszystkie przejścia i przejazdy pozostające w zasięgu prowadzonych robót powinny być w sposób odpowiedni zabezpieczone. W szczególności należy wytyczyć i wyraźnie oznakować tymczasowe drogi okrężne (obejścia i objazdy).
- Koszty zużycia energii elektrycznej i wody niezbędnych do realizacji prac pokrywa Wykonawca na podstawie odczytu podlicznika. Montaż podlicznika leży po stronie Wykonawcy.
IV. Postanowienia ogólne
- Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073) zwana w dalszej części „ustawą” lub „kc.”.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego zapytania cenowego lub niewybrania oferty bez podania przyczyny.
- Unieważnienie postępowania lub nie dokonanie wyboru oferty nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych ze strony Wykonawcy lub do roszczeń o zawarcie umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji, któregoś z wariantów bez podawania powodów.
- Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców stosować się będzie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073) Na czynności podejmowane przez Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze.
- Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
- Każdy z Wykonawców powinien przeprowadzić wizję lokalną miejsca robót, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do wyceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji lokalnej miejsca robót ponosi Wykonawca.
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Oferta winna być sporządzona w oparciu o samodzielnie wykonany przedmiar robót.
- Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
V. Wymagania i wytyczne dla Wykonawcy:
- Wykonawca udzieli gwarancji na okres 60 miesięcy od dnia bezusterkowego odbioru robót.
- Termin wykonania zamówienia: 3 miesiące od daty podpisania umowy na wykonanie ww. zadania.
- Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia umowy na wykonanie zadania w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
- Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia kosztorysu ofertowego oraz aktualnej polisy ubezpieczeniowej firmy.
VI. Opis sposobu przygotowania ofert
- Oferta składana w wersji papierowej musi być czytelna i złożona na wypełnionym czytelnie formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania cenowego.
- Zamawiający oczekuję, że cena ofertowa zostanie przedstawiona w rozbiciu na poszczególne warianty (zgodnie z zestawieniem zawartym w załączniku nr 1).
- Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy (firmy) w zakresie jego spraw majątkowych, lub przez osobę umocowaną przez osoby uprawnione.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
- Do ofert należy załączyć karty katalogowe oferowanych materiałów.
- Wszelkie zmiany w treści oferty (poprawki, przekreślenia, itd.) muszą być parafowane i datowane przez osoby podpisujące ofertę, w przeciwnym razie powyższe zmiany nie będą uwzględniane.
- Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian po terminie składania ofert.
- Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Oferty należy składać w zamkniętej kopercie zapewniającej nienaruszalność, z napisem: „Modernizacja budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie”.
- Koperta powinna być opatrzona pełną nazwą Wykonawcy wraz z dokładnym adresem tak, aby Zamawiający mógł odesłać ofertę złożoną po terminie składania ofert.
- Oferty niespełniające wymienionych w pkt. 1-5 kryteriów zostaną odrzucone.
VII. Termin składania ofert: do 22 maj 2019. (środa), godz. 1200
VIII. Kryterium oceny ofert: cena 100 % w tym VAT.
IX. Miejsce i sposób składania ofert:
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Zarządcy Wspólnot Mieszkaniowych – Ciepłownie Miejskie Sp. z o.o., ul. B. Chrobrego 4, 11-600 Węgorzewo
w terminie do dnia 22 maja 2019 r. (środa) do godz. 1200.
Oferty niekompletne, złożone w innej formie niż wskazana w niniejszym zapytaniu ofertowym lub złożone po terminie zostaną odrzucone. Nie dopuszcza się składania ofert
w wersji elektronicznej.
X. Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
- Justyna Piszczatowska, tel. 87 427 59 36 (w godz. 700-1500).
- Magdalena Siołkowska, tel. 87 427 59 44 (w godz. 700-1500)
XI. Załączniki