Nieruchomości

Modernizacja kotłowni lokalnej budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie

 

Węgorzewo, dnia 17 maja 2019 r.

 

CeM-2019/1111/W2

ZAPYTANIE OFERTOWE

Postępowanie niniejsze prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073).

 

 

I. Przedmiot zamówienia:

„Modernizacja kotłowni lokalnej w budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie”, polegająca na:

II. Zakres zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja istniejącej kotłowni gazowej wraz z towarzyszącymi robotami budowlanymi, polegającymi na wymianie istniejącego kotła gazowego na nowe. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

  1. Prace przygotowawcze

a. Wykonanie obliczeń doboru mocy kotłów do obecnych potrzeb budynku.

b. Opracowanie schematu technologicznego oraz uzyskanie jego   akceptacji przez Zamawiającego, który ma uwzględniać:

  • Dwa kotły w układzie kaskadowym,
  • Układ technologiczny w oparciu o sprzęgło hydrauliczne,
  • Zastosowanie filtro-odmulnika,
  • Stacja demineralizująco – zmiękczająca dostosowana wg. zaleceń producenta kotłów,
  • Układ automatycznego dopuszczania wody do zładu.

c. Dobór urządzeń kotłowni wg. zaakceptowanego schematu technologicznego spełniające niżej stawiane wymagania;

  • Kotły z wymiennikiem z stali szlachetnej;
  • Sprawność znormalizowana kotła minimum 98% przy (80/60oC) / 109% przy (50/30oC);
  • Pompy kotłowe wg. zaleceń producenta kotłów,
  • Klasa efektywności energetycznej kotła nie mniejsza niż „A”
  • Okres gwarancyjny producenta na wymienniki kotłów min. 7 lat;
  • Pompy c.o. z klasą EEI <=0,15 oraz elektroniczna regulacją;
  • System spalinowo – powietrzny zgodny z zaleceniami producenta kotłów, wykonany ze stali kwasoodpornej,

d. Wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na przebudowę istniejącej instalacji gazowej zasilającej nowe kotły kondensacyjne – jeśli zajdzie taka potrzeba uzyskanie warunków gazowych (w porozumieniu z Zamawiającym) oraz wykonanie ekspertyzy kominowej,

e. Dobór naczynia przeponowego do aktualnego zładu instalacji i mocy kotłów. W przypadku doboru naczynia przeponowego powyższej 300 dm3, sprawdzić czy obecne naczynie spełnia wymagania.

f. Układ automatyki musi posiadać polską instrukcję jak też menu panelu użytkownika urządzeń.

     2. Prace demontażowe

a. Demontaż obecnego kotła Buderus wykonać poprzez pocięcie lub demontaż poszczególnych członów w sposób umożliwiający wyniesienie złomu na zewnątrz kotłowni przez obecne drzwi,

b. Demontaż istniejącego układu technologicznego,

c. Demontaż istniejących drzwi do kotłowni,

d. Demontaż obecnego Aktywnego Systemu Bezpieczeństwa Instalacji Gazowej (dotyczy centralki i detektora gazowego, zawór szybkozamykający pozostaje ten sam).

e. Demontaż zaworów podpionowych na wszystkich pionach grzewczych budynku.

f. Demontaż obecnych zaworów grzejnikowych w lokalach.

g. Likwidacja wspólnego odpowietrzenia instalacji c.o. w lokalach.

  1. Towarzyszące roboty budowlane

a. Wymiana obecnego wkładu kominowego na wkład kominowy przeznaczony do dwóch kotłów kondensacyjnych (możliwość wykorzystania obecnego wkładu, jako szycht kominowy). Przy wykorzystaniu obecnego wkładu kominowego jako szych należy zapewnić odprowadzenie spalin z dwóch kotłów kondensacyjnych.

b. Wykonanie wszelkich prac naprawczych ścian w pomieszczeniu kotłowni:

–  Uzupełnienie tynków,

–  Zabezpieczenie ścian środkami antygrzybicznymi do wysokości min. 1,5 m od posadzki,

–  Wykonanie warstw gruntujących podłoże przed malowaniem,

 – Malowanie ścian kotłowni farbami tzw. „Oddychającymi” i w pełnie zmywalnymi w dwóch warstwach,

–  Malowanie sufitu farbą emulsyjną białą,

–  Malowanie ścian farbą emulsyjną białą, po zakończeniu prac brudnych „spawalniczych”,

c. Dokonać wymiany drzwi do kotłowni na drzwi zgodne z obowiązującymi normami i przepisami ppoż,

d. Dokonać obróbek wymienionych drzwi zgodnie ze sztuką budowlaną,

  1. Prace montażowe

a. Montaż kotłów kondensacyjnych,

b. Montaż nowej instalacji technologicznej wg. zaakceptowanego schematu technologicznego wraz z wykonaniem izolacji termicznej o grubości min. 4 cm.

c. Montaż stacji demineralizująco – zmiękczającej wodę technologiczną
z automatycznym dopuszczaniem do zładu,

d. Montaż kompletnej nowej instalacji elektrycznej zgodnie z wymaganiami do nowych kotłów, pomp c.o. oraz przepisów prawnych i norm. Instalacja winna być wykonana w układzie sieciowym TN-S.

e. Montaż nowego Aktywnego Systemu Bezpieczeństwa Instalacji Gazowej
z wykorzystaniem obecnego zaworu szybkozamykającego.

f. Wykonanie automatyki kotłowni która powinna zapewniać:

  • Regulację pogodową obiegu c.o.,
  • Nastawy temperatury komfortu i temperatury ekonomicznej dla poszczególnych obiegów c.o.,
  • Programy czasowe dla obiegu c.o.,
  • Automatyczne przełączanie pomiędzy trybem lato/zima,
  • Automatyczną zmianę kotła wiodącego,

g. Montaż zaworów podpionowych na wszystkich pionach grzewczych budynku.

h. Montaż grzejnikowych zaworów termostatycznych, z możliwością wykonania nastawy wstępnej kryzy (dotyczy lokali).

i. Montaż głowic termostatycznych na zaworach (dotyczy lokali).

j. Montaż zaworów powrotnych przy grzejnikach (dotyczy lokali).

k. Montaż odpowietrzników ręcznych w grzejnikach (w ostatnim korku).

l. Montaż automatycznych odpowietrzników instalacji c.o. na każdym pionie.

  1. Próby, odbiory i dokumentacja

a. Wykonanie następujących badań i prób:

  • Próba szczelności instalacji gazowej.
  • Próba zadziałania systemu ASBIG.
  • Próba szczelności instalacji hydraulicznej (na zimno, na gorąco).
  • Protokół z 72 godzinowego rozruchu próbnego.
  • Protokół z pierwszego rozruch wymaganego przez producenta urządzeń.
  • Protokół z pomiarów instalacji elektrycznej.
  • Protokół z odbioru kominiarskiego.
  • Decyzję zezwalająca na eksploatację urządzeń podlegających rejestracji w UDT.

b. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy:

  • Przekazanie Zamawiającemu dokumentację zawierająca DTR, aprobaty oraz certyfikaty zamontowanych urządzeń.
  • W przypadku konieczności rejestracji w UDT któregokolwiek z urządzeń, Wykonawca dokona stosownych zgłoszeń i uczestniczyć będzie
    w odbiorze.
  • Opracowanie instrukcji obsługi kotłowni.

c. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu karty katalogowe oferowanych urządzeń.

d. Wykonawca udzieli gwarancji na urządzenia i wykonane roboty instalacyjne na okres 60 miesięcy oraz zapewni bezpłatny serwis tj. dokonywania niezbędnych przeglądów oraz konserwacji wszystkich zamontowanych urządzeń i instalacji w całym okresie gwarancji. Prace związane z przeglądami musza być wykonywane przez autoryzowane serwisy producentów zamontowanych urządzeń, potwierdzane odpowiednimi wpisami w książkach serwisowych.

IV. Warunki realizacji robót

  1. Roboty prowadzone będą zgodnie z zapytaniem cenowym oraz wytycznymi Zamawiającego.
  2. Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji.
  3. Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa  i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., Nr 47 poz.401).
  4. Wykonawca nieodpłatnie przekaże złom pozyskany z demontażu na rzecz Zamawiającego.
  5. Wykonawca, jako wytwórca pozostałych odpadów w rozumieniu ustawy
    o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach
    (t.j. Dz. U. t.j. z 2018 r. poz. 992, 1000, 1479,1544, 1564, 1592.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 672 z późn. zm.).
  6. Do zakresu robót i obowiązków Wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również:
    1. organizacja i zagospodarowanie terenu budowy wraz z zapleczem budowy w tym znalezienie terenu pod zaplecze,
    2. zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich,
    3. nadzór nad mieniem i ubezpieczenie budowy,
    4. utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót,
    5. koszt wywozu, składowania i utylizacji odpadów (jeśli dotyczy),
    6. prowadzenie robót w sposób bezpieczny,
    7. uwzględnienie miejsca, odległości, kosztu wywozu, składowania i utylizacji odpadów,
    8. wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień nadzorów i odbiorów,
    9. natychmiastowe usunięcie w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót,
    10. w miejscach zbliżeń i skrzyżowań z innymi instalacjami należy zachować normatywne odległości, prace prowadzić z zachowaniem odpowiedniej ostrożności,
    11. demontaż obiektów tymczasowych i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót.
  7. Wykonawca robót jest odpowiedzialny, za jakość wykonywanych robót oraz zgodność, wykonania z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót budowlano-montażowych oraz sztuką budowlaną. Do wybudowania mogą być użyte materiały i urządzenia odpowiadające wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie, ponadto:
    1. oznaczone znakiem CE, dla których zgodnie z odrębnymi przepisami dokonano oceny zgodnie ze zharmonizowaną normą europejską wprowadzoną do zbioru Polskich Norm (PN-hEN), z europejską aprobatą techniczną (EAT) lub krajową specyfikacją techniczną Państwa członkowskiego UE uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi,
    2. znajdujące się w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa dla których producent wydał deklaracje zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, dla których producent po dokonaniu odpowiedniej procedury oceniającej wystawił deklarację zgodności WE potwierdzającą zgodność wyrobu z europejskimi normami i aprobatami, oznaczone Znakiem budowlanym zgodnie z Polską Normą lub krajową aprobatą techniczną, a zgodność ta została potwierdzona w deklaracji zgodności wydanej przez producenta,
    3. wyroby przeznaczone do jednostkowego stosowania w konkretnym obiekcie budowlanym.
  8. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny sposób wykonania przedmiotu zamówienia niż określony w zapytaniu cenowym oraz wytycznymi zamawiającego.
  9. Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski jeśli będzie konieczny.
  10. Materiały odzyskane po rozbiórce obiektów tymczasowych – np. zasilenie terenu budowy, organizacja ruchu zastępczego, itp. – są własnością wykonawcy. Kalkulując cenę oferty należy uwzględnić odzysk materiałów wbudowanych na okres czasowy.
  11. Zamawiający nie zapewnia pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
  12. Roboty budowlane powinny być wykonywane w godzinach od 600 do 2200.
  13. Teren wykonywanych robót musi być odpowiednio ogrodzony i zaopatrzony w tablice ostrzegawcze, aby nie było możliwe wkroczenie na ten teren osób nieupoważnionych.
  14. Wszystkie przejścia i przejazdy pozostające w zasięgu prowadzonych robót powinny być w sposób odpowiedni zabezpieczone. W szczególności należy wytyczyć i wyraźnie oznakować tymczasowe drogi okrężne (obejścia i objazdy).
  15. Koszty zużycia energii elektrycznej i wody niezbędnych do realizacji prac pokrywa Wykonawca na podstawie odczytu podlicznika. Montaż podlicznika leży po stronie Wykonawcy.

IV. Postanowienia ogólne

  1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073) zwana w dalszej części „ustawą” lub „kc.”.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego zapytania cenowego lub niewybrania oferty bez podania przyczyny.
  3. Unieważnienie postępowania lub nie dokonanie wyboru oferty nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych ze strony Wykonawcy lub do roszczeń o zawarcie umowy.
  4. Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców stosować się będzie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073) Na czynności podejmowane przez Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze.
  5. Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  6. Każdy z Wykonawców powinien przeprowadzić wizję lokalną miejsca robót, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do wyceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji lokalnej miejsca robót ponosi Wykonawca.
  7. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  8. Oferta winna być sporządzona w oparciu o samodzielnie wykonany przedmiar robót.
  9. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

V. Wymagania i wytyczne dla Wykonawcy:

  1. Wykonawca wykaże, że wykonał przynajmniej dwie roboty zakresem odpowiadające zakresowi prac zawartemu w niniejszym zapytaniu. Potwierdzenie wykonania robót wraz z odpowiednimi protokołami przedłoży do wglądu Zamawiającemu wraz z formularzem ofertowym.
  2. Wykonawca udzieli gwarancji na okres 60 miesięcy od dnia bezusterkowego odbioru robót.
  3. Termin wykonania zamówienia: do 3 miesięcy od daty podpisania umowy na wykonanie ww. zadania, ze wskazaniem na okres letni.
  4. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia umowy na wykonanie zadania w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
  5. Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia kosztorysu ofertowego oraz aktualnej polisy ubezpieczeniowej firmy.

VI. Opis sposobu przygotowania ofert

  1. Oferta składana w wersji papierowej musi być czytelna i złożona na wypełnionym czytelnie formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1do niniejszego zapytania cenowego.
  2. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy (firmy) w zakresie jego spraw majątkowych, lub przez osobę umocowaną przez osoby uprawnione.
  3. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
  4. Wszelkie zmiany w treści oferty (poprawki, przekreślenia, itd.) muszą być parafowane i datowane przez osoby podpisujące ofertę, w przeciwnym razie powyższe zmiany nie będą uwzględniane.
  5. Wykonawca załączy do oferty zestawienia oferowanych urządzeń wraz z kartami katalogowymi.
  6. Załączyć do oferty metodologię obliczeń mocy kotłów i doboru innych urządzeń.
  7. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian po terminie składania ofert.
  8. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  9. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie zapewniającej nienaruszalność, z napisem: „Modernizacja kotłowni lokalnej budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie”.
  10. Koperta powinna być opatrzona pełną nazwą Wykonawcy wraz z dokładnym adresem tak, aby Zamawiający mógł odesłać ofertę złożoną po terminie składania ofert.
  11. Oferty niespełniające wymienionych w pkt. 1-6 kryteriów zostaną odrzucone.

VII. Termin składania ofert: do 31 maja 2019. (piątek), godz. 1100

VIII. Kryterium oceny ofert: cena 100 % w tym VAT.

 

IX. Miejsce i sposób składania ofert:

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Zarządcy Wspólnot Mieszkaniowych – Ciepłownie Miejskie Sp. z o.o., ul. B. Chrobrego 4, 11-600 Węgorzewo w terminie do dnia 31 maja  2019 r. (piątek) do godz. 1100.

Oferty niekompletne, złożone w innej formie niż wskazana w niniejszym zapytaniu ofertowym lub złożone po terminie zostaną odrzucone. Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej.

 

X. Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:

  • Justyna Piszczatowska, tel. 87 427 59 36 (w godz. 700-1500).
  • Magdalena Siołkowska, tel. 87 427 59 44 (w godz. 700-1500).
  • Łukasz Siniuk, tel. 87 427 59 33 (w godz. 700-1500)

XI. Załączniki

  1. Formularz ofertowy – zał. nr 1
  2. Zapytanie ofertowe

 


 

Pytania i odpowiedzi dotyczące zapytania ofertowego

   Ciepłownie Miejskie Spółka z o.o. w Węgorzewie działając w imieniu Zamawiającego tj. Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. 11 Listopada 26, w związku z zapytaniami złożonym przez  Oferentów do zapytania ofertowego na wykonanie zadania pn.: „Modernizacja kotłowni lokalnej w budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie”, udzielają poniżej odpowiedzi:

Pytanie nr 1

Proszę o podanie łącznej powierzchni lokali mieszkalnych w ww. budynku.

Odpowiedź  nr 1

Łączna powierzchnia użytkowa wynosi 1565,23 m2.

 

Pytanie nr 2

Proszę o podanie terminu w jakim można się udać w celu wizji lokalnej kotłowni i budynku.

Odpowiedź nr 2

Wizji lokalnej można dokonać w godzinach pracy Zarządcy Wspólnoty Mieszkaniowej tj. od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 15.00 – po uprzednim kontakcie telefonicznym, celem uzgodnienia konkretnej godziny udostępnienia pomieszczeń.

 

Pytanie nr 3

Jaka jest ilość pionów instalacji co w ww. budynku?

Odpowiedź  nr 3

Zgodnie  z zapisami zawartymi w zapytaniu tj. pkt. IV  Postanowienia ogólne:

„6. Każdy z Wykonawców powinien przeprowadzić wizję lokalną miejsca robót, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do wyceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji lokalnej miejsca robót ponosi Wykonawca”.

 

Pytanie nr 4

Jaka jest łączna ilość grzejników podlegających montażowi zaworów termostatycznych, powrotnych i odpowietrzników?

Odpowiedź nr 4

Zgodnie  z zapisami zawartymi w zapytaniu tj. pkt. IV  Postanowienia ogólne:

„6. Każdy z Wykonawców powinien przeprowadzić wizję lokalną miejsca robót, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do wyceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji lokalnej miejsca robót ponosi Wykonawca”.

Aktualności