Nieruchomości

Modernizacja kotłowni lokalnej w budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 3 Maja 17A w Węgorzewie

Węgorzewo, dnia 11 marca 2021 r.

 

CeM-2021/629/W1

ZAPYTANIE OFERTOWE

Postępowanie niniejsze prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, 2320.).

 

I. Przedmiot zamówienia:

„Modernizacja kotłowni lokalnej w budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 3 Maja 17A w Węgorzewie”.

II. Zakres zamówienia:

1) Instalacja technologiczna kotłowni

  1. Wymiana obecnego kotła firmy Junkers, KN54-8 E23 na dwa kotły kondensacyjne o mocy dostosowanej do potrzeb budynku na cele c.o. i c.w.u. Zobowiązuje się Wykonawcę do przedłożenia Zamawiającemu do wglądu  metodologii obliczeń dot. doboru mocy kotłów.
  2. Zamawiający wskazuje, że konstrukcja wymiennika ciepła wykonana będzie ze stali szlachetnej.
  3. Demontaż obecnego kotła Junkers KN54-8 wykonać przez pocięcie lub demontaż poszczególnych członów w sposób umożliwiający wyniesienie złomu na zewnątrz kotłowni przez obecne drzwi.
  4. Opracowanie schematu technologicznego oraz uzyskanie jego akceptacji przez Zamawiającego, który ma uwzględniać:
    • Dwa kotły w układzie kaskadowym,
    • Układ technologiczny w oparciu o sprzęgło hydrauliczne,
    • Obieg grzewczy wykonać jako mieszający,
    • Zastosowanie filtro-odmulnika,
    • Stacja demineralizująco – zmiękczająca dostosowana wg. zaleceń producenta kotłów,
    • Układ automatycznego dopuszczania wody do zładu.
    • Automatyka kaskady musi umożliwiać
  5. Dobór urządzeń kotłowni wg. zaakceptowanego schematu technologicznego, które muszą spełniać niżej stawiane wymagania;
    • Kotły z wymiennikiem z stali szlachetnej;
    • Sprawność znormalizowana kotła minimum 98% przy (80/60oC) / 109% przy (50/30oC);
    • Pompy kotłowe wg. zaleceń producenta kotłów,
    • Klasa efektywności energetycznej kotła nie mniejsza niż „A”
    • Okres gwarancyjny producenta na wymienniki kotłów min. 7 lat;
    • Pompy c.o. z klasą EEI <=0,15 oraz elektroniczna regulacją;
    • System spalinowo – powietrzny zgodny z zaleceniami producenta kotłów, wykonany ze stali kwasoodpornej,
  6. Wymiana obecnego wkładu kominowego na wkład kominowy przeznaczony do dwóch kotłów kondensacyjnych (możliwość wykorzystania obecnego wkładu, jako szycht kominowy). Przy wykorzystaniu obecnego wkładu kominowego jako szych należy zapewnić odprowadzenie spalin z dwóch kotłów kondensacyjnych.
  7. Wykonanie nowej instalacji technologicznej wg. zaakceptowanego schematu technologicznego.
  8. Wykonanie izolacji termicznej układu technologicznego o grubości izolacji min. 4 cm.
  9. Montaż stacji demineralizująco – zmiękczającej wodę technologiczną z automatycznym dopuszczaniem do zładu,
  10. Automatyka kotłowni musi zapewniać:
  • Regulację pogodową obiegu c.o. na podstawie krzywej grzewczej.
  • Nastawy temperatury komfortu i temperatury ekonomicznej dla obiegu c.o.,
  • Programy czasowe dla obiegu c.o.,
  • Automatyczne przełączanie pomiędzy trybem lato/zima,
  • Automatyczną zmianę kotła wiodącego. Możliwość zadania stałego kotła wiodącego.
  • Nastawy temperatury c.w.u. w dwóch zakresach (dzień, noc)
  • Powiadamianie drogą SMS o stanach awaryjnych kotłowni. Niniejszy system nie może generować kosztów związanych z abonamentem za obsługę systemu.
  1. Układ automatyki musi posiadać polską instrukcję jak też menu panelu użytkownika urządzeń.
  2. Przeliczenie czy obecne naczynie przeponowe jest wystarczające do aktualnego zładu instalacji i mocy kotłów.
  3. Wykonać izolację rurociągów w pomieszczeniu kotłowni
  4. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy:
  • Przekazanie Zamawiającemu dokumentację zawierająca DTR, aprobaty oraz certyfikaty zamontowanych urządzeń.
  • W przypadku konieczności rejestracji w UDT któregokolwiek z urządzeń, Wykonawca dokona stosownych zgłoszeń i uczestniczyć będzie w odbiorze.
  • Opracowanie instrukcji obsługi kotłowni.

2) Instalacja gazowa

  1. Wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na przebudowę istniejącej instalacji gazowej zasilającej nowe kotły kondensacyjne – jeśli zajdzie taka potrzeba uzyskanie warunków gazowych (w porozumieniu z Zamawiającym) oraz wykonanie ekspertyzy kominowej,

3) Instalacja elektryczna

  1. Wykonanie nowej instalacji elektrycznej zgodnie z wymaganiami do nowych kotłów, pomp c.o. oraz przepisów prawnych i norm.
  2. Instalacja winna być wykonana w układzie sieciowym TN-S.
  3. Wymiana obecnego oświetlenia na oświetlenia awaryjne z autonomia mini. 30 min.

4) Instalacja c.o. w budynku

  1. Wykonać płukanie instalacji c.o. budynku oraz obieg zasobnika c.w.u. w celu usunięcia zanieczyszczeń stałych z instalacji.
  2. Instalację napuścić wodą uzdatniona wg. zaleceń producenta kotła.

 

5) Warunki gwarancji

Wykonawca udzieli gwarancji na urządzenia i wykonane roboty instalacyjne na okres 60 miesięcy oraz zapewni bezpłatny serwis tj. dokonywania niezbędnych przeglądów oraz konserwacji wszystkich zamontowanych urządzeń i instalacji w całym okresie gwarancji. Prace związane z przeglądami musza być wykonywane przez autoryzowane serwisy producentów zamontowanych urządzeń, potwierdzane odpowiednimi wpisami w książkach serwisowych.

 

III. Warunki realizacji robót

  • Roboty prowadzone będą zgodnie z zapytaniem cenowym oraz wytycznymi Zamawiającego.
  • Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji.
  • Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa  i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., Nr 47 poz.401).
  • Wykonawca, jako wytwórca pozostałych odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów
    zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (t.j. Dz. z 2020 r. poz. 797, 875, 2361) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565, 2127, 2338.).
  • Do zakresu robót i obowiązków Wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również:
  1. organizacja i zagospodarowanie terenu budowy/robót wraz z zapleczem budowy w tym znalezienie terenu pod zaplecze,
  2. zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich,
  3. nadzór nad mieniem i ubezpieczenie budowy,
  4. utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót,
  5. koszt wywozu, składowania i utylizacji odpadów (jeśli dotyczy),
  6. prowadzenie robót w sposób bezpieczny,
  7. uwzględnienie miejsca, odległości, kosztu wywozu, składowania i utylizacji odpadów,
  8. wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień nadzorów i odbiorów,
  9. natychmiastowe usunięcie w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót,
  10. w miejscach zbliżeń i skrzyżowań z innymi instalacjami należy zachować normatywne odległości, prace prowadzić z zachowaniem odpowiedniej ostrożności,
  11. demontaż obiektów tymczasowych i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót.
  • Wykonawca robót jest odpowiedzialny, za jakość wykonywanych robót oraz zgodność, wykonania z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót budowlano-montażowych oraz sztuką budowlaną. Do wybudowania mogą być użyte materiały i urządzenia odpowiadające wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie, ponadto:
  1. oznaczone znakiem CE, dla których zgodnie z odrębnymi przepisami dokonano oceny zgodnie ze zharmonizowaną normą europejską wprowadzoną do zbioru Polskich Norm (PN-hEN), z europejską aprobatą techniczną (EAT) lub krajową specyfikacją techniczną Państwa członkowskiego UE uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi,
  2. znajdujące się w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa dla których producent wydał deklaracje zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, dla których producent po dokonaniu odpowiedniej procedury oceniającej wystawił deklarację zgodności WE potwierdzającą zgodność wyrobu z europejskimi normami i aprobatami, oznaczone Znakiem budowlanym zgodnie z Polską Normą lub krajową aprobatą techniczną, a zgodność ta została potwierdzona w deklaracji zgodności wydanej przez producenta,
  3. wyroby przeznaczone do jednostkowego stosowania w konkretnym obiekcie budowlanym.
  • Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny sposób wykonania przedmiotu zamówienia niż określony w zapytaniu cenowym oraz wytycznymi zamawiającego.
  • Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski jeśli będzie konieczny.
  • Materiały odzyskane po rozbiórce obiektów tymczasowych – np. zasilenie terenu budowy, organizacja ruchu zastępczego, itp. – są własnością wykonawcy. Kalkulując cenę oferty należy uwzględnić odzysk materiałów wbudowanych na okres czasowy.
  • Zamawiający nie zapewnia pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
  • Teren wykonywanych robót musi być odpowiednio ogrodzony i zaopatrzony w tablice ostrzegawcze, aby nie było możliwe wkroczenie na ten teren osób nieupoważnionych.
  • Wszystkie przejścia i przejazdy pozostające w zasięgu prowadzonych robót powinny być w sposób odpowiedni zabezpieczone. W szczególności należy wytyczyć i wyraźnie oznakować tymczasowe drogi okrężne (obejścia i objazdy).
  • Koszty zużycia energii elektrycznej i wody niezbędnych do realizacji prac pokrywa Wykonawca na podstawie odczytu podlicznika. Montaż podlicznika leży po stronie Wykonawcy.

IV. Postanowienia ogólne

  1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny ( U. z 2020 r. poz. 1740, 2320) zwana w dalszej części „ustawą” lub „kc.”.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego zapytania cenowego lub niewybrania oferty bez podania przyczyny.
  3. Unieważnienie postępowania lub nie dokonanie wyboru oferty nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych ze strony Wykonawcy lub do roszczeń o zawarcie umowy.
  4. Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców stosować się będzie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny ( U. z 2020 r. poz. 1740, 2320.) Na czynności podejmowane przez Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze.
  5. Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  6. Każdy z Wykonawców powinien przeprowadzić wizję lokalną miejsca robót, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do wyceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji lokalnej miejsca robót ponosi Wykonawca.
  7. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  8. Oferta winna być sporządzona w oparciu o samodzielnie wykonany przedmiar robót.
  9. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

V. Wymagania i wytyczne dla Wykonawcy:

  1. Wykonawca wykaże, że wykonał przynajmniej dwie roboty zakresem odpowiadające zakresowi prac zawartemu w niniejszym zapytaniu. Potwierdzenie wykonania robót wraz z odpowiednimi protokołami przedłoży do wglądu Zamawiającemu wraz z formularzem ofertowym.
  2. Wykonawca udzieli gwarancji na okres 60 miesięcy od dnia bezusterkowego odbioru robót.
  3. Termin wykonania zamówienia: czerwiec-wrzesień 2021.
  4. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia umowy na wykonanie zadania w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
  5. Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia kosztorysu ofertowego oraz aktualnej polisy ubezpieczeniowej firmy.

VI. Opis sposobu przygotowania ofert

  1. Oferta składana w wersji papierowej musi być czytelna i złożona na wypełnionym czytelnie formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1do niniejszego zapytania cenowego.
  2. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy (firmy) w zakresie jego spraw majątkowych, lub przez osobę umocowaną przez osoby uprawnione.
  3. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
  4. Wszelkie zmiany w treści oferty (poprawki, przekreślenia, itd.) muszą być parafowane i datowane przez osoby podpisujące ofertę, w przeciwnym razie powyższe zmiany nie będą uwzględniane.
  5. Załączyć do oferty zestawienia oferowanych urządzeń (kocioł, sprzęgło, pompy, automatyka itp.) wraz z kartami katalogowymi.
  6. Załączyć do oferty metodologię obliczeń mocy kotłów.
  7. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian po terminie składania ofert.
  8. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  9. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie zapewniającej nienaruszalność, z napisem: „Modernizacja kotłowni lokalnej budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 3 Maja 17 A w Węgorzewie”.
  10. Koperta powinna być opatrzona pełną nazwą Wykonawcy wraz z dokładnym adresem tak, aby Zamawiający mógł odesłać ofertę złożoną po terminie składania ofert.
  11. Oferty niespełniające wymienionych w pkt. 1-6 kryteriów zostaną odrzucone.

VII. Termin składania ofert: do 31 marca 2021 (środa), godz. 1200

VIII. Kryterium oceny ofert: cena 100 % w tym VAT.

 

IX. Miejsce i sposób składania ofert:

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Zarządcy Wspólnot Mieszkaniowych – Ciepłownie Miejskie Sp. z o.o., ul. B. Chrobrego 4, 11-600 Węgorzewo w terminie do dnia 31 marca 2021 (środa), godz. 1200.

Oferty niekompletne, złożone w innej formie niż wskazana w niniejszym zapytaniu ofertowym lub złożone po terminie zostaną odrzucone. Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej.

 

X. Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:

  • Magdalena Siołkowska, tel. 87 427 59 44 (w godz. 700-1500)
  • Patryk Kobielski, tel. 87 427 59 36 (w godz. 700-1500)

XI. Załączniki

  1. Formularz ofertowy – zał. nr 1
  2. Projekt umowy – zał. nr 2
  3. Zapytanie ofertowe

Aktualności