Modernizacja budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie
Węgorzewo, dnia 03.01.2019 r.
CeM-2016/5779/W18
ZAPYTANIE OFERTOWE
Postępowanie niniejsze prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073).
I. Przedmiot zamówienia:
„Modernizacja budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. 11 Listopada 26 w Węgorzewie”, polegająca na:
II. Zakres zamówienia:
1.Etap I – kompleksowa modernizacja budynku
1) Remont pokrycia dachowego polegający na:
– Zabezpieczeniu miejsc przedostawania się ptaków,
– Wykonaniu podbitki.
2) Udrożnienie/miejscowy remont rynien i rur spustowych wokół całego budynku
3) Wymiana okiennej drewnianej stolarki piwnicznej
4) Remont elewacji zewnętrznej budynku
- Ocieplenie ścian budynku z ww. stron uwzględniając: styropian – 15 cm (minimalna lambda – 0,031 W/mK),
- Wykonanie elewacji ze wszystkich stron budynku, poprzez m.in.:
- Ochrona narożników wypukłych kątownikami metalowymi z siatką.
- Przyklejenie siatki elewacyjnej.
- Nałożenie podkładowej masy tynkarskiej o grubości do 3 mm.
- Wyprawa elewacyjna cienkowarstwowa z tynku sylikatowego o grubości 1,5 mm.
- Remont tynków zewnętrznych i murków ogniowych oraz pomalowanie farbą emulsyjną.
- Pomalowanie oraz docieplenie cokołu budynku.
- Wymiana skrzynki gazowej na budynku,
- Remont schodów do pomieszczenia piwnicznego
- Wymiana obróbki blacharskiej budynku w tym m. in. wymiana parapetów,
- Wymiana drzwi do kotłowni na drzwi spełniające obowiązujące normy,
- Konserwacja zewnętrznych drzwi metalowych stanowiących części wspólne budynku,
- Wykonie izolacji pionowej budynku wraz z dociepleniem fundamentów tj. m.in. odkopanie do ław wraz z wykonaniem drenażu,
2. Etap II – modernizacja kotłowni
1) Instalacja technologiczna
- Wymiana obecnego kotła Buderus typu G405 o mocy 250 kW na dwa kotły kondensacyjne o mocy dostosowanej do potrzeb budynku na cele c.o. po wykonanym dociepleniu.
- Zamawiający oczekuje, że konstrukcja wymiennika ciepła wykonana będzie ze stali szlachetnej.
- Demontaż obecnego kotła Buderus wykonać po przez pocięcie lub demontaż poszczególnych członów w sposób umożliwiający wyniesienie złomu na zewnątrz kotłowni przez obecne drzwi.
- Opracowanie schematu technologicznego oraz uzyskanie jego akceptacji przez Zamawiającego, który ma uwzględniać:
- Dwa kotły w układzie kaskadowym,
- Układ technologiczny w oparciu o sprzęgło hydrauliczne,
- Obieg grzewczy wykonany jako mieszający,
- Zastosowanie filtro-odmulnika,
- Stacja demineralizująco – zmiękczająca dostosowana wg. zaleceń producenta kotłów,
- Układ automatycznego dopuszczania wody do zładu.
- Dobór urządzeń kotłowni wg. zaakceptowanego schematu technologicznego, które muszą spełniać niżej stawiane wymagania;
- Kotły z wymiennikiem z stali szlachetnej;
- Pompy kotłowe wg. zaleceń producenta kotłów,
- Klasa efektywności energetycznej kotła nie mniejsza niż „A”
- Okres gwarancyjny producenta na wymienniki kotłów min. 7 lat;
- Pompy c.o. z klasą EEI <=0,15 oraz elektroniczna regulacją;
- System spalinowo – powietrzny zgodny z zaleceniami producenta kotłów, wykonany ze stali kwasoodpornej,
- Wymiana obecnego wkładu kominowego na wkład kominowy przeznaczony do dwóch kotłów kondensacyjnych (możliwość wykorzystania obecnego wkładu, jako szycht kominowy). Przy wykorzystaniu obecnego wkładu kominowego jako szych należy zapewnić odprowadzenie spalin z dwóch kotłów kondensacyjnych.
- Wykonanie nowej instalacji technologicznej wg. zaakceptowanego schematu technologicznego.
- Wykonanie izolacji termicznej układu technologicznego o grubości izolacji min. 4 cm.
- Montaż stacji demineralizująco – zmiękczającej wodę technologiczną z automatycznym dopuszczaniem do zładu,
- Automatyka kotłowni musi zapewniać:
- Regulację pogodową obiegu c.o.,
- Nastawy temperatury komfortu i temperatury ekonomicznej dla poszczególnych obiegów c.o.,
- Programy czasowe dla obiegu c.o.,
- Automatyczne przełączanie pomiędzy trybem lato/zima,
- Automatyczną zmianę kotła wiodącego,
- Układ automatyki musi posiadać polską instrukcję jak też menu panelu użytkownika urządzeń.
- Przeliczenie czy obecne naczynie przeponowe jest wystarczające do aktualnego zładu instalacji i mocy kotłów.
- Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy:
- Przekazanie Zamawiającemu dokumentację zawierająca DTR, aprobaty oraz certyfikaty zamontowanych urządzeń.
- W przypadku konieczności rejestracji w UDT któregokolwiek z urządzeń Wykonawca dokona stosownych zgłoszeń i uczestniczyć w odbiorze.
- Opracowanie instrukcji obsługi kotłowni.
2) Instalacja gazowa
- Wykonanie dokumentacji oraz uzyskanie pozwolenia na przebudowę istniejącej instalacji gazowej zasilającej nowe kotły kondensacyjne – jeśli zajdzie taka potrzeba uzyskanie warunków gazowych (w porozumieniu z Zamawiającym) oraz wykonanie ekspertyzy kominowej,
- Dostosowanie obecnego Aktywnego Systemu Bezpieczeństwa Instalacji Gazowej do nowej technologii kotłowni.
3) Instalacja elektryczna
- Wykonanie nowej instalacji elektrycznej zgodnie z wymaganiami do nowych kotłów, pomp c.o. oraz przepisów prawnych i norm.
- Instalacja winna być wykonana w układzie sieciowym TN-S.
- Wykonanie montażu przełącznika siec-agregat w celu umożliwienia awaryjnego zasilania kotłowni w energię elektryczną generowaną przez agregat.
4) Warunki gwarancji
Wykonawca udzieli gwarancji na urządzenia i wykonane roboty instalacyjne na okres 60 miesięcy oraz zapewni bezpłatny serwis tj. dokonywania niezbędnych przeglądów oraz konserwacji wszystkich zamontowanych urządzeń i instalacji w całym okresie gwarancji. Prace związane z przeglądami musza być wykonywane przez autoryzowane serwisy producentów zamontowanych urządzeń, potwierdzane odpowiednimi wpisami w książkach serwisowych.
3. Etap III – modernizacja instalacji odgromowej
- Demontaż istniejącej instalacji odgromowej na dachu.
- Odtworzenie uziemień przy budynkach po starej instalacji odgromoweji dostosowanie do obecnych wymagań w zakresie rezystancji.
- Uziemienia nienadające się do dalszej eksploatacji należy wymienić na nowe.
- Wykonanie instalacji odgromowej na dachu budynku po przez wykonanie zwodów poziomych i pionowych zgodnie z normą PN-EN 62305 – Ochrona odgromowa.
- Objąć ochrona odgromową wszystkie kominy oraz maszt antenowy.
- Instalację odgromową należy połączyć przewodami odprowadzającymi z odtworzonymi uziemieniami poprzez zastosowanie złącz kontrolnych.
- Instalację należy wykonać z materiałów odpornych na szkodliwe działanie warunków atmosferycznych.
- Wszystkie połączenia należy zakonserwować przed procesami korozyjnymi.
- Wykonać niezbędne i wymagane badania skuteczności działania instalacji odgromowej.
- Dostarczyć dokumentację powykonawczą (protokoły, certyfikaty, aprobaty, schemat instalacji odgromowej).
- Montaż instalacji odgromowej należy wykonać w sposób niepowodujący uszkodzenia połaci dachowej budynku. Wszelkie uszkodzenia należy na bieżąco naprawić.
IV. Warunki realizacji robót
- Roboty prowadzone będą zgodnie z zapytaniem cenowym oraz wytycznymi Zamawiającego.
- Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji.
- Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., Nr 47 poz.401). - Wykonawca, jako wytwórca pozostałych odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (t.j. Dz. U. t.j. z 2018 r. poz. 992, 1000, 1479,1544, 1564, 1592.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 672 z późn. zm.).
- Do zakresu robót i obowiązków Wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również:
- organizacja i zagospodarowanie terenu budowy wraz z zapleczem budowy w tym znalezienie terenu pod zaplecze,
- zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich,
- nadzór nad mieniem i ubezpieczenie budowy,
- utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót,
- koszt wywozu, składowania i utylizacji odpadów (jeśli dotyczy),
- prowadzenie robót w sposób bezpieczny,
- uwzględnienie miejsca, odległości, kosztu wywozu, składowania i utylizacji odpadów,
- wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień nadzorów i odbiorów,
- natychmiastowe usunięcie w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót,
- w miejscach zbliżeń i skrzyżowań z innymi instalacjami należy zachować normatywne odległości, prace prowadzić z zachowaniem odpowiedniej ostrożności,
- demontaż obiektów tymczasowych i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót.
- Wykonawca robót jest odpowiedzialny, za jakość wykonywanych robót oraz zgodność, wykonania z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót budowlano-montażowych oraz sztuką budowlaną. Do wybudowania mogą być użyte materiały i urządzenia odpowiadające wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie, ponadto:
- oznaczone znakiem CE, dla których zgodnie z odrębnymi przepisami dokonano oceny zgodnie ze zharmonizowaną normą europejską wprowadzoną do zbioru Polskich Norm (PN-hEN), z europejską aprobatą techniczną (EAT) lub krajową specyfikacją techniczną Państwa członkowskiego UE uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi,
- znajdujące się w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa dla których producent wydał deklaracje zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, dla których producent po dokonaniu odpowiedniej procedury oceniającej wystawił deklarację zgodności WE potwierdzającą zgodność wyrobu z europejskimi normami i aprobatami, oznaczone Znakiem budowlanym zgodnie z Polską Normą lub krajową aprobatą techniczną, a zgodność ta została potwierdzona w deklaracji zgodności wydanej przez producenta,
- wyroby przeznaczone do jednostkowego stosowania w konkretnym obiekcie budowlanym.
- Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny sposób wykonania przedmiotu zamówienia niż określony w zapytaniu cenowym oraz wytycznymi zamawiającego.
- Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski jeśli będzie konieczny.
- Materiały odzyskane po rozbiórce obiektów tymczasowych – np. zasilenie terenu budowy, organizacja ruchu zastępczego, itp. – są własnością wykonawcy. Kalkulując cenę oferty należy uwzględnić odzysk materiałów wbudowanych na okres czasowy.
- Zamawiający nie zapewnia pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
- Roboty budowlane powinny być wykonywane w godzinach od 600 do 2200.
- Teren wykonywanych robót musi być odpowiednio ogrodzony i zaopatrzony w tablice ostrzegawcze, aby nie było możliwe wkroczenie na ten teren osób nieupoważnionych.
- Wszystkie przejścia i przejazdy pozostające w zasięgu prowadzonych robót powinny być w sposób odpowiedni zabezpieczone. W szczególności należy wytyczyć i wyraźnie oznakować tymczasowe drogi okrężne (obejścia i objazdy).
- Koszty zużycia energii elektrycznej i wody niezbędnych do realizacji prac pokrywa Wykonawca na podstawie odczytu podlicznika. Montaż podlicznika leży po stronie Wykonawcy.
V. Postanowienia ogólne
- Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073) zwana w dalszej części „ustawą” lub „kc.”.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego zapytania cenowego lub niewybrania oferty bez podania przyczyny.
- Unieważnienie postępowania lub nie dokonanie wyboru oferty nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych ze strony Wykonawcy lub do roszczeń o zawarcie umowy.
- Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców stosować się będzie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025, 1104,1629, 2073) Na czynności podejmowane przez Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze.
- Nie przewiduje się udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
- Każdy z Wykonawców powinien przeprowadzić wizję lokalną miejsca robót, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do wyceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty wizji lokalnej miejsca robót ponosi Wykonawca.
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Oferta winna być sporządzona w oparciu o samodzielnie wykonany przedmiar robót.
- Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
VI. Wymagania i wytyczne dla Wykonawcy:
- Wykonawca udzieli gwarancji na okres 60 miesięcy od dnia bezusterkowego odbioru robót.
- Termin wykonania zamówienia: do 6 miesiące od daty podpisania umowy na wykonanie ww. zadania.
- Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia umowy na wykonanie zadania w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
- Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia aktualnej polisy ubezpieczeniowej firmy.
VII. Opis sposobu przygotowania ofert
- Oferta składana w wersji papierowej musi być czytelna i złożona na wypełnionym czytelnie formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania cenowego.
- Zamawiający oczekuję, że cena ofertowa zostanie przedstawiona w rozbiciu na poszczególne warianty (zgodnie z zestawieniem zawartym w załączniku nr 1).
- Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy (firmy) w zakresie jego spraw majątkowych, lub przez osobę umocowaną przez osoby uprawnione.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
- Wszelkie zmiany w treści oferty (poprawki, przekreślenia, itd.) muszą być parafowane i datowane przez osoby podpisujące ofertę, w przeciwnym razie powyższe zmiany nie będą uwzględniane.
- Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian po terminie składania ofert.
- Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Oferty należy składać w zamkniętej kopercie zapewniającej nienaruszalność, z napisem: „Modernizacja budynku Wspólnoty Mieszkaniowej przy 11 Listopada 26 w Węgorzewie”.
- Koperta powinna być opatrzona pełną nazwą Wykonawcy wraz z dokładnym adresem tak, aby Zamawiający mógł odesłać ofertę złożoną po terminie składania ofert.
- Oferty niespełniające wymienionych w pkt. 1-4 kryteriów zostaną odrzucone.
VIII. Termin składania ofert: do 31 stycznia 2019. (czwartek), godz. 1200
IX. Kryterium oceny ofert: cena 100 % w tym VAT.
X. Miejsce i sposób składania ofert:
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Zarządcy Wspólnot Mieszkaniowych – Ciepłownie Miejskie Sp. z o.o., ul. B. Chrobrego 4, 11-600 Węgorzewo w terminie do dnia 31 stycznia 2019 r. (czwartek) do godz. 1200.
Oferty niekompletne, złożone w innej formie niż wskazana w niniejszym zapytaniu ofertowym lub złożone po terminie zostaną odrzucone. Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej.
XI. Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
- Justyna Piszczatowska, tel. 87 427 59 36 (w godz. 700-1500).
- Kamila Radzewicz, tel. 87 427 59 39 (w godz. 700-1500)
XII. Załączniki