Nieruchomości

Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku biurowego Ciepłowni Miejskich Sp. z o.o. przy ul. Pionierów 10 w Węgorzewie

CeM-2023/927/W2                                                                          

Węgorzewo, dnia 22.03.2023 r.

Zapytanie ofertowe

Ciepłownie Miejskie Spółka z o.o. w Węgorzewie zapraszają do składania ofert cenowych w trybie zapytania o cenę na wykonanie zadania pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku biurowego Ciepłowni Miejskich Sp. z o.o.  przy ul. Pionierów 10  w Węgorzewie”.

Niniejsze postępowanie prowadzone jest na podstawie „Regulaminu udzielenia zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane w Ciepłowniach Miejskich
Spółka  z o.o. w Węgorzewie” oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami). Do udzielenia niniejszego zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późniejszymi zmianami.)

 Przedmiot zapytania

  1. Zamówienie polega na zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji fotowoltaicznej dla budynku biurowego Ciepłowni Miejskich Sp. z o.o. przy ul. Pionierów 10  w Węgorzewie (istniejąca moc umowa budynku wynosi 10 kW) z uwzględnieniem następujących elementów:
    a) przedstawienie koncepcji rozmieszczenia instalacji na dachu budynku biurowym przy ul. Pionierów 10 wraz z wizualizacją, doborem max możliwej mocy do wykorzystania, wyliczeniem ilości produkowanej energii elektrycznej.
    b) koncepcja, o której mowa w ust.1 pkt a) wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego,
    c) wykonanie projektu technicznego budowy instalacji fotowoltaicznej wraz z wymaganymi uzgodnieniami w tym z Rzeczoznawcą przeciwpożarowym oraz uzyskaniem warunków z PGE jeśli zajdzie taka potrzeba.
    d) Konstrukcja nośnia ma zapewniać ochronę przed dostępem osób trzecich do paneli fotowoltaicznych, połączeń instalacji i pozostałego osprzętu.
    e) Dostawę i montaż paneli fotowoltaicznych z konstrukcją nośną, urządzeń sterowniczo – przełączeniowych oraz układów automatyki sterowniczej,
    f) Przyłączenie zamontowanych paneli fotowoltaicznych do istniejącej instalacji elektrycznej w budynku biurowym przy ul. Pionierów 10 wraz z podłączeniem do ogólnopolskiej sieci energetycznej (uzyskanie odpowiednich warunków i uzgodnień).
    g) Uruchomienie instalacji fotowoltaicznej i wszystkich dostarczonych urządzeń.
    h) Wykonanie dokumentacji powykonawczej.
    i) Dokonania zgłoszenia instalacji do Państwowej Straży Pożarnej i uzyskanie pozytywnego stanowiska zezwalającego na prowadzenie eksploatacji.
  2. Instalację należy dostarczyć i zamontować na konstrukcji nośnej wykonanej w sposób umożlwiający łatwy demontaż lub wymianę paneli oraz wykonywanie prac konserwacyjnych.
  3. Zamawiający dokona sprawdzenia działania uruchomionej instalacji fotowoltaicznej wykonując zdjęcie w podczerwieni. W przypadku uwag zamawiający będzie żądał usunięcia usterek. Niniejsze badanie będzie wykonane po 1 miesiącu eksploatacji instalacji przy warunkach atmosferycznych pozwalających na rzetelne przeprowadzenie badania termograficznego.
  4. Przyłączenie paneli fotowoltaicznych do instalacji elektrycznej, o którym mowa w ust. 1 pkt f) obejmuje:
    a) dostawę i montaż inwertera/ów wraz z wykonaniem obwodów pomocniczych i sterowniczych oraz zabezpieczeń poszczególnych obwodów,
    b) wykonanie instalacji DC łączącej panele fotowoltaiczne z inwerterem/-ami,
    c) wykonanie instalacji AC łączącej inwerter/-y  z istniejącą instalacją w budynku przy ul. Pionierów 10.
    d) wszystkie przewody po stronie DC powinny wykonane w izolacji ognioodpornej.
  5. Inwerter ma umożliwiać współpracę paneli fotowoltaicznych z istniejącą siecią elektroenergetyczną budynku. Inwerter/-y należy dostarczyć i zamontować w pomieszczeniu głównej rozdzielni prądu w budynku.
  6. Zamawiający wymaga aby inwerter/-y posiadał dwa certyfikaty zgodności (LVD i EMC) oraz okres gwarancji minimum 5 lat od dostawcy w Polsce.
    a) Instalację należy wykonać przewodami dedykowanymi do instalacji fotowoltaicznych i ułożyć w kanałach kablowych. Szczegółowy przebieg tras przewodów należy uzgodnić z Zamawiającym.
  7. Wykonawca musi wykonać wizualizację umożliwiającą zdalne sterowanie procesem wytwarzania energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznej wraz z rejestracją parametrów i ilości wytworzonej energii elektrycznej.
  8. Zamówienie obejmuje wykonanie wszelkich niezbędnych zabezpieczeń dostarczonych urządzeń, w tym ich ochronę odgromową i przeciwprzepięciową.
  9. Instalacja fotowoltaiczna musi być wyposażona w przeciwpożarowy wyłącznik z przyciskiem wyzwalającym umieszczonym na zewnętrznej ścianie budynku lub w miejscu wyznaczonym przez Rzeczoznawcę przeciwpożarowego.
  10. Zamawiający wymaga, aby montaż i uruchomienie dostarczonych urządzeń odbyło się pod nadzorem osoby z ramienia Wykonawcy posiadającej wymagane prawem świadectwo kwalifikacyjne do wykonywania pracy na stanowisku dozoru w zakresie montażu dla urządzeń, instalacji  i  sieci  elektroenergetycznych  (lub  równoważne),  a  także  ściśle  w  uzgodnieniu z upoważnionymi pracownikami   Zamawiającego.
  11. Zamówienie obejmuje wykonanie wszelkich wymaganych prawem pomiarów i sprawdzeń dostarczonych urządzeń przed ich oddaniem do użytkowania i eksploatacji.
  12. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji powykonawczej wykonanych robót budowlanych oraz dokumentacji techniczno-ruchowej dostarczonych urządzeń oraz dostarczenie jej Zamawiającemu w 2 egzemplarzach, w wersji papierowej i elektronicznej. Wszystkie schematy w wersji elektronicznej należy zapisać w formacie PDF i DWG.
  13. Zamówienie obejmuje szkolenie pracowników Zamawiającego z użytkowania i eksploatacji dostarczonych urządzeń. Szkolenie należy przeprowadzić przed odbiorem urządzeń przez Zamawiającego i potwierdzić protokołem z przeprowadzenia szkolenia.
  14. Przygotowanie miejsca pod montaż licznika dwutorowego.
  15. Wszystkie dostarczone i wbudowane w ramach niniejszego zamówienia urządzenia i materiały muszą być fabrycznie nowe i pełnowartościowe oraz nie mogą nosić znamion jakiegokolwiek wcześniejszego użytkowania.

Oferent powinien dokonać

  1. Zapoznania się w całości z załącznikami zapytania.
  2. W przypadku konieczności wykonania innych niezbędnych prac wynikających z przeprowadzonej wizji na budynku – opisu prac w oferowanej kwocie w postaci dodatkowego załącznika, z wyszczególnieniem kosztu tych prac.

Postanowienia ogólne

  1. Do niniejszego zapytania ofertowego nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania lub nie wybrania żadnej z oferty bez podania przyczyny.
  3. Unieważnienie postępowania lub nie dokonanie wyboru oferty nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych ze strony Wykonawcy lub do roszczeń o zawarcie umowy.
  4. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej terenu, w celu ujęcia w cenie wszystkich niezbędnych prac do wykonania przedmiotu zamówienia.
  5. Zapłata za przedmiot zamówienia dokonana będzie na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru robót i faktury dostarczonej przez Wykonawcę (w terminie 14 dniu).
  6. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.

Wymagania i wytyczne dla Wykonawcy:

  1. Przedkładając ofertę w zakresie Wykonawcy jest uwzględnienie wszelkich niezbędnych kosztów mających na celu zrealizowanie całości przedmiotu zamówienia.
  2. Przedmiot zadania Wykonawca wykona własnym staraniem z zastosowaniem materiałów spełniających obowiązujące normy mające odniesienie w realizacji zadania.
  3. Prowadzenie robót z zachowaniem szczególnej ostrożności w zakresie osób trzecich oraz mienia.
  4. Wykonawca udzieli gwarancji na okres 60 miesięcy od dnia bezusterkowego odbioru robót.
  5. Termin wykonania zamówienia: do 90 dni od dnia podpisania umowy.

Opis sposobu przygotowania ofert

  1. Oferta składana w wersji papierowej musi być czytelna i złożona na wypełnionym czytelnie formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania cenowego.
  2. Do formularza ofertowego należy dołączyć wykaz wykonanych prac tożsamych przedmiotowi zamówienia stanowiący załącznik nr 3 oraz oświadczenie stanowiące załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
  3. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy (firmy) w zakresie jego spraw majątkowych, lub przez osobę umocowaną przez osoby uprawnione.
  4. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
  5. Wszelkie zmiany w treści oferty (poprawki, przekreślenia, itd.) muszą być parafowane i datowane przez osoby podpisujące ofertę, w przeciwnym razie powyższe zmiany nie będą uwzględniane.
  6. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian po terminie składania ofert.
  7. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  8. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie zapewniającej nienaruszalność, z napisem: „Zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku biurowego Ciepłowni Miejskich Sp. z o.o. przy ul. Pionierów 10
    w Węgorzewie”.
  9. Koperta powinna być opatrzona pełną nazwą Wykonawcy wraz z dokładnym adresem tak, aby Zamawiający mógł odesłać ofertę złożoną po terminie składania ofert.
  10. Oferty nie spełniające wymienionych w pkt. 1-4 kryteriów zostaną odrzucone.

Termin składania ofert: do 21 kwietnia 2023 r. (piątek), godz. 1200

Kryterium oceny ofert: cena 100 % w tym VAT.

 Miejsce i sposób składania ofert:

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie w sekretariacie Ciepłowni Miejskich Sp. z o.o., ul. B. Chrobrego 4, 11-600 Węgorzewo w terminie do dnia 21 kwietnia 2023 r. (piątek) do godz. 1200.

Oferty niekompletne, złożone w innej formie niż wskazana w niniejszym zapytaniu ofertowym lub złożone po terminie zostaną odrzucone. Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej.

Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:

  1. Łukasz Siniuk, tel. 87 427 59 33 (pn. – pt., w godz. 800-1500).
  2. Magdalena Siołkowska, tel. 87 427 59 44 (pn. – pt., w godz. 800-1500).

Załączniki

  1. Formularz ofertowy – zał. nr 1,
  2. Projekt umowy – zał. nr 2,
  3. Wykaz wykonanych prac tożsamych przedmiotowi zamówienia zał. nr 3,
  4. Oświadczenie – zał. nr 4.

Aktualności